Wist je dat de ‘Over mij’-pagina vaak één van de meest bezochte pagina’s van je website is? Toch vinden veel ondernemers het lastig om deze te schrijven. Wat vertel je wel en wat juist niet? Eén ding is zeker: jouw ‘Over mij’-pagina is zoveel meer dan een korte introductie. Het is dé plek waar bezoekers een connectie maken met jou als persoon.
Ik heb hier zelf járen mee geworsteld. Wat kan ik nu interessants over mezelf vertellen? Wie zit er eigenlijk op mij te wachten? Ik hield mezelf klein. Inmiddels weet ik dat deze pagina een kijkje mag geven in wie ik ben. En dat maakt het verschil. Wil jij ook een pagina schrijven die écht raakt? Dan helpen deze tips je verder:
Schrijf een sterke introductie
Neem je lezer mee in een verhaal of tijdlijn. Wat heb je gedaan, meegemaakt en geleerd? Hoe ben je geworden wie je nu bent? En waarom doe je wat je doet? Door eerlijk en open te schrijven, leren mensen je écht kennen. Dat maakt jou uniek en herkenbaar tussen al die anderen die hetzelfde aanbieden. Jouw persoonlijke ‘waarom’ is vaak dé ijsbreker en zorgt voor verbinding.
In een wereld waarin AI steeds meer overneemt, verlangen mensen juist naar echtheid en herkenbaarheid. Wees dus niet bang om een stukje kwetsbaarheid te tonen.
Laat zien dat je jouw doelgroep begrijpt
Toon dat je weet waar jouw klant mee worstelt en laat zien hoe jij daar een oplossing voor biedt. Wat maakt jouw werkwijze of visie anders? Welke waarden drijven jou? Hiermee bouw je vertrouwen én verbinding.
Laat jezelf zien!
Een foto zegt vaak meer dan duizend woorden. Toch hoor ik van 90% van mijn klanten hoe spannend het is om op de foto te gaan. Maar geloof me: het is een onmisbaar onderdeel van je website. Zonder beeld blijft je verhaal vaag. Zeker als je in je werk veel persoonlijk contact hebt, zoals dienstverleners, willen klanten weten wie er achter jouw woorden zit.
Kies liever voor professioneel beeldmateriaal dan voor selfies. Boek een shoot bij een fotograaf waarbij je je prettig voelt en neem verschillende outfits mee. Zo creëer je een serie beelden waar je een paar jaar mee vooruit kunt.

Schrijf vanuit de ik-vorm
Veel ondernemers schrijven in de ‘wij’-vorm, terwijl ze eigenlijk ZZP’er zijn. Dat klinkt misschien zakelijker, maar het creëert juist afstand. Laat zien dat er een mens achter je bedrijf zit. Door vanuit de ik-vorm te schrijven, wordt je tekst persoonlijker, warmer en toegankelijker.
Voeg social proof toe
Vertrouwen groeit sneller als anderen vertellen hoe waardevol jij bent. Deel daarom gerust reviews, testimonials of mooie woorden van klanten. Ook op je ‘Over mij’-pagina! Soms is dat nét het extra zetje dat iemand nodig heeft om contact met je op te nemen.
Geef een persoonlijk tintje
Je pagina hoeft niet alleen zakelijk te zijn. Mensen willen jou leren kennen. Deel dus gerust iets luchtigs of onverwachts, zoals:
- Fun facts (een rare gewoonte of guilty pleasure)
- Je hobby’s of passies waar je uren over kunt praten
- Persoonlijke foto’s (behind the scenes, of met je gezin)
- Een inspirerende quote
- Een lijstje met keuzes (bijvoorbeeld: thee of koffie, ochtendmens of avondmens)

De volgende stap
Sluit je pagina altijd af met een uitnodiging om verder te lezen of in contact te komen. Leid je bezoeker door naar je aanbod, een inspirerende blog of een contactformulier. Zo voorkom je dat je pagina doodloopt, en help je je lezer om de volgende stap te zetten.
Hulp nodig bij het ontwerpen en bouwen van jouw website? Bekijk hier de mogelijkheden.
Wil je meer weten over mijn favoriete websitebouw-systeem? Lees dan deze blog: Showit of WordPress, dit zijn de verschillen